12 Aralık 2010 Pazar

A BOUT DE SOUFFLE

MICHEL ve PATRICIA arasında geyik tadında devam eden diyaloglar içinde müthiş cümlelerin yakalanabildiği film. Burada geyik kısmını da açıklamak lazım. Karakterler sürekli olarak konuşurlar ve konuşmalar günlük, sıradan, sırf konuşmuş olmak için ortaya atılmış cümleler gibidir. Gazetecilik okumak için Paris'e gelmiş olan Patricia, müzikten, kitaplardan, yazarlardan, hayattan vs konu açmaya çalışsa da, Michel sayesinde hiç bir konuya tam manasıyla değinilemez. Cümleler hep havada kalır. Hatta aynı sahne içinde iki karakterin de aynı anda iki alakasız konu hakkında birbirlerine anlatıyormuş gibi konuşmalarını seyretmek çok keyiflidir.

---
Michel - Kadınlar sekiz günde yapacaklarını, sekiz dakika sonra yapmak istemezler. Oysa sekiz dakika da sekiz gün de aynı hesaba gelir. Evet..Hayır...Kadınlar hiç hesap bilmez. Bu moralimi bozuyor.

****
Patricia - Fransızlar çok farklı olan şeyler için "hep aynı şey" der.

****
Patricia - Birbirimizin gözlerine bakıyoruz ve bu hiçbir işe yaramıyor.

****
Patricia - Uyumak kötü bir şey; ayrılmak zorunda kalıyoruz. Ayrılmak..Beraber uyuyoruz denir ama doğru değil.

****
Michel - Ben hep kendi adıma konuştum, sense kendi adına. Oysa ki sen beni, ben de seni anlatmalıydım. ...... Ben özgür olmaya inanmıyorum,ama özgürüm. Sen inanıyorsun, ama özgür değilsin. Ben senden üstünüm. ...Herkesle yatan ama kendilerini seven tek erkekle, herkesle yattığını bahane edip yatmayan kızlar gibisin.
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder