11 Aralık 2010 Cumartesi

7 KOCALI HÜRMÜZ

Ne alaka demeyin. Başka yerlere yazdığım sinema yazılarını buraya topluyorum. 22 kasım 2009'da, filmi izledikten sonra yazdığım bir yazıyı aynen aktarıyorum.

2012 filmine yer bulamadığımdan kelli, "pilavdan dönenin kaşığı kırılsın, bugün sinema günüdür" diyerek gidip izlediğim film. Sinema salonuna gidene kadar böyle bir filmin çekildiğinden dahi haberim yoktu. Kendimi 2012'nin kasfetine hazırladığımdan mıdır nedir, pek bir eğlenceli, pek bir neşeli, renkli, cıvıl cıvıl.. geldi bana 7 kocalı Hürmüz. Bol bol yıkılış çöküş görmek niyetiyle gittiğim sinemadan omuzlarımı titreterek " güüüveyli evler gördüüm kurulmuş yaya benzer...güveysiz evler gööööördüm kurumuş çaya benzer dıt dıdıt dıdıt dırıdırıdıt" diye diye çıktım.

Bu filmi Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü 2 gibi algılamak çok da yanlış sayılmaz. Birbirinden ayrı öyküler anlatan seri filmlerden denilebilir,büyüklere masallar misali... Belki EZEK AKAY'dan gelecekte bir Dede Korkut hikayesi de izleriz..

Hacivat Karagöz neden öldürüldü için yapılan eleştiriler kaale alınmış olacak ki, bu sefer aynı ses, görüntü hataları mevcut değil. Kullanılan kostümler, makyajlar, seçilen renkler, dekorlar tam bir renk cümbüşü. Müzikler ve dans koreografileri birbiriyle oldukça uyumlu. O renkli çatılı evlerin, o dar sokakların olduğu mahallede yaşamak çok isterdim yahu. Şirinlerin köyü gibi olmuş resmen. Sanat yönetmenini tebrik etmek lazım zira; Hürmüzü bir tiyatro oyunundan çıkarıp masala dönüştürmeyi başarmış. Masal vurgusu oyunculuklarda da hakim; dolayısıyla oldukça abartılmış, karikatürleştirilmiş hareketleri, mimikleri doğallıktan uzak bulup, eleştirmek çok yanlış olur. Hikeyenin hızlı ilerleyişinden olsa gerek bütün oyuncular müthiş tempolu ve bana yansıdığı kadarıyla da epey eğlenerek oynamışlar. Burada sevmediğim bir oyuncu olmasına rağmen NURGÜL YEŞİLÇAY ve göğüslerinin hakkını yiyemeyeceğim.

---
Filmle ilgili kafama takılan tek şey, hikayenin hemen hürmüzün 6. kocasıyla olan düğününden başlaması. Filmin buradan başlaması kötü olmuş gibi bir durum söz konusu değil, ancak filmde Hürmüz'ün neden çıldırıp da 7 kocayı birden idare eder vaziyete gelmiş olduğuna hiç değinilmemiş. Örneğin; hikayeyi hiç bilmeyen biri filmdentüm bunların hürmüz'ün sadece kolay yoldan geçimini sağlamak için ürettiği bir formül sonucunu çıkartabilir. Hürmüz'ün hikayenin başlangıcı olan hapishane ziyareti neden atlanmış anlamadım.
---

Son olarak;
Güüveyyyyli evler gördüüm, kurulmuş yaya benzer..güveeysiz evler göööördüm kurumuş çaya benzer....dıt dıdıt dıdıt dırıdırıdıt dıt dıdıt dıdıt dırıdırıdıt...yeşil bağın üzüüüümüüüü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder